Kas tad nav pārdzīvojis pagājušo ziemu?

Šodien pārskatīju tās rozes, kuras pēc ziemas vairs nav izrādījušas dzīvības pazīmes- paraku vaļā, nāk vai nenāk kāds zaļš asns, citādi būs kā  pagājušo gadu, kad rāvu ārā, pāris rozes nācās spraust atpakaļ, jo zem augsnes virskārtas sparīgi nāca ārā jauni dzinumi. Šoreiz nekā. Nu ko, kas beigts, tas beigts. Un tā ziemas rezultāts- 4 zaudētas rozes. Pirmās 2 bija dārzā izstādītas podiņu rozes, kuras ziemā pārdod ziedošas. Par tām nav liels brīnums, lai gan viena jau bija sekmīgi ziemojusi vairākas ziemas, bet otra pavasarī pat sāka dzīt ārā dzinumus, taču tad, laikam, tomēr spēki pietrūka. Nu nav jau viņas domātas kā āra rozes mūsu apstākļiem. Ja gribas ķēpāties, jāaudzina kā konteinerrozes- man negribas.

Lielāks zaudējums bija Midsummer, kurš tad nu beidzot ir iznīcis pavisam. Švaks jau viņš bija, jo slikti pārziemoja iepriekš.  Nezinu vai atjaunošu, jāpadomā.

Pavisam negaidīts ir Lichtkonigin Lucia zaudējums- spēcīgs krūms, ieziemots tāpat kā visas pārējās, bet šopavasar beigts jau no starta. Jāsaka kā tais meksikāņu seriālos: “Porkē”??? Laikam tā vieta rozēm nav laimīga- jau otrā roze neiztur ziemu, vairāk rozes tur nestādīšu. Par laimi man ir vēl  2 Lūcijas.

Un tā, ja vēl pieskaita iepriekš pieminētos grauzēju radīto skādi- rozes pārziemojušas ir so so, varēja būt labāk.

4 responses to “Kas tad nav pārdzīvojis pagājušo ziemu?

  1. Jūs tik labi rakstiet, ka apciemošu Jūs vēl, palasīt par rozēm. Esmu Diāna Auziņa, dzīvoju Bulduros un man ir dārzs. Arī 3 rozes. Esmu iesācēja. Redzēsim, vai manas rozes būs pārziemojušas ?

    • Labdien,
      paldies par apciemojumu, pienāciet vēl.
      Katrs no mums reiz ir bijis iesācējs, arī pie rozēm. Un lai man nesaka lielie rožu speci, ka viņiem nu viss ir skaidrs- šad, tad gadās arī viņus pieķert uz muļķībām un nezināšanu.
      Bez tam iesācējam, kā esmu novērojis, ir iesācēja laime: rozes iesācējam piedod tādas izdarītās aplamības, kuras man, piemēram, vairs nepiedod, lai gan kādreiz piedeva. Tā kā būs labi!

  2. Šeit Diāna Auziņa. Dārzs atrodas Bulduros un esmu sapratusi, ka rozes es negribu, tik lielu vilšanos tās rada un neziedēšanu. Labāk izvēlēties patiešām lielus, košus augus, kas lapo un zied vienkārši lieliski tāpat vien bez nekādas galvas lauzīšanas, piemēram hortenzijas, lielās Benary leduspuķītes, ošlapu kļava ,Flamingo, visu krāsu samtenes. Pašlaik vairāk neko vienkāršu un krāšņu neesmu atklājusi. Varbūt variet no savas puses kaut ko ieteikt?

Komentēt

